SP Consult OÜ soojuspumba valiku konsultatsioonilepingu tüüptingimused (Kehtivad alates 01.08.2025)

1. Üldsätted
1.1. Käesolevad soojuspumba valiku konsultatsioonilepingu tüüptingimused (edaspidi „Tüüptingimused“) reguleerivad SP Consult OÜ (edaspidi „Teenuse osutaja“) ja kliendi (edaspidi „Klient“) vahel sõlmitava soojuspumba valiku konsultatsioonilepingu (edaspidi „Leping“) alusel osutatava konsultatsiooniteenuse (edaspidi „Töö“) tingimusi.
1.2. Töö eesmärk on anda Kliendile objektiivne soovitus sobiva soojuspumba leidmiseks. Lõpliku otsuse lahenduse valiku ja selle elluviimise osas teeb Klient ning Teenuse osutaja ei vastuta Kliendi tehtud otsuse ega sellest tulenevate tagajärgede eest.
1.3. Tüüptingimuste tähenduses on “Klient” kas juriidiline või füüsiline isik, kes sõlmib Teenuse osutajaga Lepingu.
1.4. Teenuse osutajat ning Klienti nimetatakse edaspidi üksikult ka kui „Pool“ või ühiselt kui „Pooled“.
1.5. Tüüptingimused on Teenuse osutaja ja Kliendi vahel sõlmitud Lepingu lahutamatuks osaks.

 

2. Töö sisu ja maht
2.1. Teenuse osutaja osutab Kliendile sõltumatut nõustamisteenust (Töö), mis hõlmab järgmist:
2.1.1. Kliendi poolt Lepingus märgitud objekti (edaspidi „Objekt“) külastamine, kestusega kuni 1 tund. Külastuse käigus kaardistab Teenuse osutaja Objekti tehnilise olukorra ja võimalikud lahendusvariandid soovitud tulemuse saavutamiseks.
2.1.2. potentsiaalsete lahenduste ja seadmete paiknemise ettepaneku koostamist;
2.1.3. kuni kuue (6) hinnapakkumiste küsimist Teenuse osutaja partnerettevõtetelt;
2.1.4. punktis 2.1.3. nimetatud hinnapakkumiste võrdlemist ja analüüsi koos soovitustega;
2.1.5. juhul kui Kliendil tekib vajadus ettevalmistustööde, lubade või projektide vormistamise või taotlemise järele, samuti tekib vajadus elektri-, toru- või ehitutöödele, võib Teenuse osutaja soovitada Kliendile vastavat teenust osutavaid partnerettevõtteid. Teenuse osutaja roll piirdub Kliendi ja koostööpartneri kokkuviimisega ning vastavat teenust osutab Kliendile koostööpartner vastavalt Kliendi ja koostööpartneri sõlmitud lepingule. Käesolevas alapunktis nimetatud teenused ei kuulu Lepingu esemesse ning neid võib Kliendi tellimusel teostada kas kolmas isik ise või läbi Teenuse osutaja koostööpartner.
2.2. Teenuse osutaja alustab Töö esimesel võimalusel. Objekti külastus lepitakse kokku kirjalikku taasesitamist võimaldavas või elektroonilises vormis, kasutades Lepingus märgitud kontaktandmeid.
2.3. põhjendatud vajaduse korral Klient väljastab Teenuse osutajale volikirja, mis tõendab Teenuse osutaja õigust esindada Klienti nõustajana Lepingu täitmise eesmärgil.
2.4. Töö loetakse üleantuks, kui Teenuse osutaja on Kliendile Lepingu punktis 2.1.4 nimetatud hinnapakkumiste võrdluse ja analüüsi koos soovitustega esitanud kokkuvõtva esitluse elektroonilises vormis Lepingus sätestatud kontaktandmetele.
2.5. Töö üleandmise detailne ajakava lepitakse kokku Poolte kontaktisikute vahel elektroonilises vormis Lepingus sätestatud kontaktandmetel.
2.6. Teenuse osutaja konsultatsiooni käigus kujunenud hinnad ei ole lõplikud ega kujuta endast Teenuse osutaja poolt lõpphinna garantiid. Lõplik soojuspumba soetus- ja/või paigaldushind võib muutuda sõltumata Teenuse osutajast, sealhulgas, kuid mitte ainult, järgmistel põhjustel: projekteerimist teostab kolmas isik, kelle tegevus ei ole Teenuse osutaja mõjusfääris; lisatööde vajadus kolmandatelt isikutelt; projektide või lubade taotlemise käigus ilmnevad asjaolud; turuhinna muutused; kolmandate isikute hinnamuutused. Teenuse osutaja ei vastuta lõpliku hinna muutumise eest ega ole kohustatud hüvitama sellest tulenevaid kulusid.
2.7. Töö hulka ei kuulu:
2.7.1. Valituks osutatud soojuspumba ja/või soojuspumpade müük ega paigaldus ega selle seadistamine;
2.7.2. Lepingus sätestamata teenused;
2.7.3. punktis 2.6.1. nimetatud seadmete hooldus- ega garantiitöid;
2.7.4. vaidluste lahendamine Kliendi ja kolmandate isikute vahel ning Kliendi ja Teenuse osutaja partneri vahel (sh kuid mitte ainult - soojuspumba müüja, paigaldaja või muu isik, kes ei ole otseselt seotud käesoleva Lepingu täitmisega);
2.7.5. Punktis 2.6.1. nimetatud seadme(te) kasutamise ja/või seadistamise koolituse läbiviimine Teenuse osutaja poolt;
2.8. Lepingus sätestamata lisatööde teostamine, välja arvatud kui Pooled leppisid teisiti vähemalt elektroonilises vormis;

 

3. Teenuse osutaja õigused ja kohustused
3.1. Teenuse osutaja on kohustatud:
3.1.1. teatama Kliendile mõistliku aja jooksul asjaoludest, mis võivad takistada Töö tegemist vastavuses Lepinguga;
3.1.2. andma Töö tegemisega seotud asjaolude kohta Kliendi nõudel Kliendile vajalikku teavet;
3.1.3. arvestama Kliendi juhistega Töö teostamise käigu kohta;
3.1.4. järgima Tööde teostamisel töötervisehoiu, tööohutuse, tuleohutuse ja keskkonnakaitse eeskirja nõudeid;
3.1.5. andma Töö vastavuses Lepinguga Kliendile üle vabana kolmandate isikute õigustest;
3.1.6. vastama kõikidele Lepingu täitmise käigus edastatud Lepingu täitmisega või Lepingust tulenevate vaidlustega seotud teadetele ja muudele tahteavaldustele hiljemalt viie (5) tööpäeva jooksul;
3.1.7. olema Töö tegemisel erapooletu ja sõltumatu kolmandate isikute mistahes majanduslikest huvidest, samuti muudest siduvatest asjaoludest, mis võivad põhjustada tema ebaobjektiivsuse Kliendi huvide esindamisel. Käesolevas punktis toodud kohustuste täitmist takistada võivatest asjaoludest tuleb Kliendile mõistliku aja jooksul kirjalikult teatada;
3.2. Teenuse osutajal on õigus saada Töö ja/või lisatöö eest tasu vastavalt Lepingus sätestatule.
3.3. Teenuse osutajal on õigus:
3.3.1. Nõuda Kliendist sõltuvate taksitus(t)e kõrvaldamist Töö teostamisel;
3.3.2. saada Kliendilt Töö teostamiseks vajalikku informatsiooni;
3.3.3. avaldada oma turunduskanalites (sealhulgas, kuid mitte ainult, kodulehel) teostatud tööde kohta teavet, sealhulgas tööde kirjeldust, juriidilise isiku puhul Kliendi ärinime ja tööde teostamise aadressi, välja arvatud juhul, kui Klient on eelnevalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teavitanud, et ta ei soovi nimetatud andmete avaldamist. Kui Klient on eraisik, toimub andmete avaldamine ainult Kliendi eraldi nõusolekul.
3.3.4. keelduda Töö teostamisest kui Töö teostamine ohustab Töö teostaja elu või tervist ja kui ohtu ei ole võimalik muul viisil kõrvaldada.
3.3.5. peatada Töö teostamist, kui Klient on viivituses tasu maksmisega.

 

4. Kliendi kohustused ja õigused
4.1. Klient on kohustatud:
4.1.1. andma Teenuse osutajale Töö tegemiseks vajalikud lähteandmed õigeaegselt ning tõesel kujul;
4.1.2. andma Teenuse osutajale objekti kohta kõikvõimalikud materjalid ja teabe, mis aitavad kaasa soojuspumba valikul ja paigaldustöödel, sealhulgas, kuid mitte ainult, sidekaablite asukoha andmed seintes, krundil paiknevate trasside asukoha andmed, olemasolevad projektid ja tehnilised joonised, Objekti viimase kuni kolme aasta (keskmise) küttekulu olemasoleva süsteemiga;
4.1.3. aitama kaasa Teenuse osutaja kohustuste täitmisele, kui Kliendi abi on kohustuse täitmise eelduseks;
4.1.4. tagama Teenuse osutajale (sh Teenuse osutaja töötajatele, esindajatele ja alltöövõtjatele) juurdepääsu Töö teostamise kohale (objekt);
4.1.5. järgima Poolte vahel kokkulepitud objekti külastuse aega. Juhul kui Klient ei ilmu kokkulepitud ajaks objektile või ei taga kokkulepitud ajaks juurdepääsu objektile, on Teenuse osutajal õigus nõuda Kliendilt korduvvisiidi tasu summas 50 (viiskümmend) eurot ning sõidukulu hüvitamist määras 0,50 eurot kilomeetri kohta, arvestusega Tallinnast objektini ja tagasi;
4.1.6. võtma Lepingule vastava Töö Teenuse osutajalt vastu;
4.1.7. kinnitama Töö aktsepteerimist viie (5) tööpäeva jooksul alates Töö üleandmisest või esitama sama aja jooksul oma vastuväited. Kui Klient ei ole esitanud Teenuse osutajale Töö puuduste kohta pretensioone või vastuväiteid, loetakse Töö Kliendile üle antuks ning Leping lõppenuks;
4.1.8. vastama kõikidele Lepingu täitmisega või Lepingust tulenevate vaidlustega seotud Tahteavaldustele hiljemalt viie (5) tööpäeva jooksul;
4.1.9. Täitma muid Lepingust tulenevaid kohustusi.

 

5. Kasutus- ja omandiõigus
5.1. Kui Lepingus ei ole sõnaselgelt sätestatud teisiti, jäävad kõik Teenuse osutaja poolt Lepingu täitmisel loodud autoriõigusega kaitstavad teosed (sh Lepingu punktis 2.1.4. nimetatud esitlus, analüüsid, joonised, skeemid ja aruanded) Teenuse osutaja varaliseks intellektuaalseks omandiks. Kliendile antakse mitteeksklusiivne, tähtajatu ja tasuta kasutusõigus teoste kasutamiseks üksnes oma Objekti soojuspumba lahenduse elluviimise eesmärgil.
5.2. Klient ei tohi Lepingu raames Teenuse osutaja poolt loodud teosed üle anda, avaldada, reprodutseerida, muuta ega kasutada muul eesmärgil ilma Teenuse osutaja nõusolekuta.
5.3. Lepinguga reguleerimata autoriõiguse küsimustes lähtutakse Eesti Vabariigis kehtivast autoriõigusealasest seadusandlusest.
5.4. Pooled kinnitavad, et käesolev Leping ei piira Teenuse osutaja õigust kasutada Lepingu täitmise käigus saadud kutseoskusi ja kogemusi oma äranägemise järgi.

 

6. Lepingu kehtivus, muutmine ja lõppemine
6.1. Lepingu jõustumise kuupäevaks loetakse.
6.2. Leping kehtib kuni kõigi Lepingust tulenevate kohustuste nõuetekohase täitmiseni, välja arvatud juhul, kui Leping lõpeb varem seaduses või Lepingus sätestatud alusel.
6.3. Füüsilisest isikust Kliendil on õigus Lepingust taganeda ilma põhjust avaldamata 14 päeva jooksul alates Lepingu jõustumisest.
6.4. Lepingust taganemisel punktis 6.3. sätestatud juhul esitab Klient Teenuse osutaja kontaktisikule ühemõttelise e-kirja aadressile ..........@gmail.com.
6.5. Lepingust taganemise korral tagastab Teenuse osutaja Kliendile kogu Lepingu alusel saadud summa 14 päeva alates tagastamisavalduse saamisest.
6.6. Kummalgi Poolel on õigus Leping üles öelda, kui teine Pool on Lepingut oluliselt rikkunud. Sellisel juhul jõustub Lepingu ülesütlemise otsus viivitamata.
6.7. Lepingust tulenevate kohustuste rikkumine on muuhulgas vabandatav, kui rikkumise põhjuseks on vääramatu jõud. Vääramatu jõud on asjaolu, mida Pool ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta Lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks või seda väldiks või takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks.
6.8. Lepinguliste kohustuste täitmata jätmine vääramatu jõu asjaolu tõttu loetakse vabandavaks tingimusel, et Pooled rakendavad jõupingutusi sellise olukorra vältimiseks. Pool, kelle kohustuse täitmist nimetatud asjaolu takistab teatab sellest teisele poolele vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
6.9. Pooled kohustuvad jätkama oma lepinguliste kohustuste täitmist niipea, kui vääramatu jõuna käsitletav sündmus on möödunud või asjaolu kõrvaldatud. Vääramatu jõu asjaolu esinemisel pikendab Lepingust tuleneva kohustuse täitmise tähtaega perioodi võrra, mille jooksul Lepingu täitmine oli mainitud sündmuste või asjaolude tõttu katkenud.
6.10. Pooled hüvitavad teineteisele kõik otsesed ja kaudsed kulutused, mis on põhjustatud Lepingust tulenevate ja sellega seotud kohustuste mittetäitmisest või mittekohasest täitmisest.
6.11. Teenuse osutaja ei vastuta mistahes muude Kliendil ja/või kolmandatel isikutel tekkida võivate kahjude eest. Muuhulgas ei ole Teenuse osutaja kohustatud hüvitama Kliendile saamata jäänud tulu ega kolmandatele isikutele tekitatud kahju.
6.12. Lepingut võib muuta üksnes Poolte kirjaliku kokkuleppega.

 

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Lepingu raames loetakse konfidentsiaalseks igasugune informatsioon, mis on Poolele Lepingu sõlmimise ning täitmise käigus teatavaks saanud ning mis on või seondub Lepingu sõlmimise asjaoluga, Lepingu tingimustega, Kliendi Lepinguga seonduvate eesmärkidega ning Poolte vahelise suhtlusega.
7.2. Pooled kohustuvad:
7.2.1. tagama Konfidentsiaalse teabe konfidentsiaalsuse Lepingu kehtivuse ajal peale Lepingu mistahes alusel lõppemist 2 aasta jooksul;
7.2.2. kasutama Konfidentsiaalset teavet üksnes Lepingu täitmise eesmärgil.
7.3. Oma tegevuses järgivad Pooled info õiguskaitset puudutavaid seadusi ning õigusakte. Konfidentsiaalsuse nõude rikkumisel on Poolel õigus nõuda Poolelt otsese varalise kahju hüvitamist ning samuti õigus lõpetada Leping ühepoolselt.

 

8. Vastutus, Puudused töös ja pretensioonide esitamine
8.1. Teenuse osutaja ei garanteeri Töö vastavust Kliendi nõudmistele ja soovidele, mida pole Lepingu täitmise raames eraldi kokku lepitud.
8.2. Teenuse osutaja ei vastuta Töö raames teostatud lahenduste-, ettepanekute-, järelduste ning Tüüptingimuste punktis 2.1.4. nimetatud esitluses esitatud õigsuse eest kui Klient on rikkunud Tüüptingimuste punkti 4 ja selle alapunktides toodud.
8.3. Teenuse osutaja tasu ei sõltu lõpliku hinna muutumisest.
8.4. Juhul kui Töö teostamine hilineb Kliendist tuleneva takistuse tõttu (muuhulgas olukorras, kus Klient rikub Lepingus toodud kohustust), loetakse Töö teostamise ajakava pikenenuks võrdväärselt aja võrra, mis kulus kohustuse rikkumise ja/või takistuse kõrvaldamiseks.
8.5. Kui Töö teostamine viibib Kliendist tuleneva takistuse tõttu kuni kaks kuud, sealhulgas juhul, kui Klient rikub Lepingus sätestatud kohustust ega ole seda kahe kuu jooksul kõrvaldanud, loetakse Leping lõppenuks. Sellisel juhul on Teenuse osutajal õigus jätta Kliendi poolt juba tasutud maksed endale ulatuses, mis vastab Lepingu alusel juba tehtud Töö ja kantud kulude väärtusele. Teenuse osutaja tagastab Kliendile tasutud summa osas, mis ületab Lepingu täitmiseks tehtud kulude väärtuse.

 

9. Privaatsuspoliitika
9.1. Teenuse osutaja töötleb füüsilisest isikust Kliendi isikuandmeid kooskõlas isikuandmete kaitse üldmääruse (EL) 2016/679 ja Eesti isikuandmete kaitse seadusega.
9.2. Isikuandmete töötlemise eesmärgid on Lepingu täitmine, teenuse pakkumine, arveldamine, Teenuse osutaja õiguste kaitsmine ning Kliendi eelneval nõusolekul pakkumiste ja turundusteabe edastamine.
9.3. Andmete töötlemise õiguslik alus on Lepingu täitmine, seadusest tulenev kohustus, Teenuse osutaja õigustatud huvi või Kliendi nõusolek.
9.4. Teenuse osutaja võib edastada Kliendi isikuandmeid Teenuse osutaja koostööpartneritele (nt hinnapakkumiste tegemiseks või töö teostamiseks) üksnes ulatuses, mis on vajalik 
Lepingu täitmiseks. Kolmandatele isikutele, kellega tehing ei ole seotud, andmeid ei avaldata, välja arvatud seaduses sätestatud juhtudel.
9.5. Isikuandmeid säilitatakse seni, kuni see on vajalik Lepingu täitmiseks ja seadusest tulenevate nõuete aegumistähtaegade lõppemiseni, välja arvatud juhul, kui õigusaktid näevad ette pikema säilitamistähtaja. Turunduseesmärgil töödeldavaid andmeid säilitatakse kuni nõusoleku tagasivõtmiseni.
9.6. Kliendil on õigus igal ajal tutvuda enda andmetega, taotleda nende parandamist või kustutamist, töötlemise piiramist, esitada vastuväiteid töötlemisele, võtta tagasi antud nõusolek ning saada andmete koopia. Kliendil on õigus esitada kaebus Andmekaitse Inspektsioonile (www.aki.ee).

 

10. Kohaldatav õigus ja vaidluste lahendamine
10.1. Käesolevale Lepingule ning sellest tulenevatele või sellega seotud lepinguvälistele kohustustele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.
10.2. Pooled püüavad lahendada kõik Lepingust tulenevad vaidlused läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei saavutata, lahendatakse vaidlus:
10.2.1. juriidilisest isikust Kliendiga Harju Maakohtus;
10.2.2. eraisikust tarbijast Kliendiga vastavalt tarbija elukoha järgsele kohtule, kui seadusest ei tulene teisiti.